Khamis, 16 Jun 2011

~passport~



akhirnya...terpaksa lah jugak aku buat passport. bukan x pernah ke luar negara....pernah la skali....masa tu company aku buat trip ke Phuket, Thailand. masa pergi dulu, aku wat group passport aje...senang dan jimat......dan lagi......umphhh???? x terfikir pun nak bercuti ke luar negara..hik..hik..hik.




sebenarnya, proses permohonan utk buat passport nie...x susah manapun. cuma isi borang (senang je nak isi nya...dan kalau x tau, leh refer kat papan kenyataan...ha, siap dgn contoh borang skali atau boleh bertanya kat kaunter penerangan). so..masa nak submit (antar) borang tu..jgn lupa sertakan skali salinan kad pengenalan dan juga 2 keping gambar...!!! perhatian..!!!gambar sendiri ok..jgn nak gatal2 letak gambar lain. bayaran yg dikenakan adalah sebanyak RM 100 hinggit utk tempoh 2 tahun...so lepas dah bayar tu...leh g nular dulu, makan2 ke, shopping ke...sbb jangka masa utk siap passport tu adalah dlm tempoh 1 jam dari masa bayaran di buat.



knapa kali nie wat passport???....sbb company aku wat trip ke Bali, Indonesia..hik..hik..hik...jadi adalah lebih baik aku ada passport sendiri, mana la taukan ada rezeki lebih...boleh la bawak family makan angin kat luar negara...kan passport tu valid 2 tahun...he..he..he.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan