Ahad, 5 Jun 2011

rabak ???

cite nya camnie...jumaat mlm...3hb.jun...aku ngan wife tengah excited tgok tv..time tu baru dpat tau siaran al-hijrah dah boleh nengok kat astro..hero aku pulak dok chat ngan kwan2 dia kat fb.."ayah!, jgn lupa..kul 10 nnti panggil..katanya..nak nengok Iron Man kat tv2...Dlm dok syok layan siaran tu....tiba2..gelap...bukan bekalan elektirk terputus tapi tv....tv aku dah...kong...bau hangit semacam..confirm..terbakar...
tv yg telah berkhidmat dngan setianya selama berbelas2 tahun



repair atau beli baru??...setelah brbincang, maka kami sepakat baik beli yg baru, bukan ape..kalau nak repair...ada ke lagi parts nya?...setelah survey 3 buah kdai...paling murah aku dapat kat care4...so..lepas bayar trus angkut ngan kereta..sbb kalau dema antar..esok baru dapat..dan lagi... ahad byak pulak jemputan kahwin...jawab nya ari isnin baru dpat...apa lagi...angkut masuk kereta la...mula tu cuak gak...muat ke?jeng..jeng..jeng...nasib baik muat


kerja2 pengalihan bermula....

tau ke pasang tu ???




kerja2 pemasangan sedang dilakukan




setelah siap proses pemasangan...maka bermulalah saatnya...seperti yg ditunjukkan dlm buku panduan...semua proses pendawaian telah dilakukan dengan betul dan teliti...aik ??? knapa xleh dapat astro nie??...setting dan betul...tengok balik buku panduan...takut kalau2 salah cucuk wayar..??semua betul...haa !, nie mesti setting kat tv...masa mula2 on tv tadi dia auto search..so skang...buat manual search....yes...dah kuar gambar....ok..cantik...anak2 paling sronok..almaklumlah besau...yg paling excited skali angah...ringan betul tulang...smua benda dia nak wat.



Bukan aku nak menunjuk beli tv besau...dan bukan jugak aku byak duit..semua rezeki dtang dari Allah s.w.t...tp setelah +-*/...nie lah aku rasa yg paling murah dan berbaloi utk kami sekeluarga...aku pilih plasma tv bukan apa..sbb murah dan yg penting decoder astro yg sedia ada leh support...serta tidak menjejaskan kualiti gambar...kalau ambik lcd atau led...dah sure nya...kena tukau ke astro beyond...tak ke membazir namanya tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan